Хитовото мобилно приложение „Pokemon Go” дава на милиони хора досег до футиристичната технология за разширена реалност, но също така повдига въпроса за това дали функциите на играта за ползване на локацията и картите не изправят потребителите пред опасности, пише Wall Street Journal.
В „Pokemon Go” играчите използват своите телефони, за да улавят виртуални същества, които се появяват при наблюдаване през екрана на реалните обекти, които заобикалят човека.
С напредването в играта потребителите събират обекти като т.нар. „Poke Balls”, които са необходими за улавяне на чудовища, и могат да бъдат намерени на места, наречени „PokeStops”. Играчите използват хванатите същества, за да се бият с други играчи на определени места.
Въпросните локации, както и PokeStops, обикновено са разположени на публични места, като библиотеки, църкви и забележителности, които са отбелязани на дигитална карта.
Играта използва технологии, вградени в модерните смартфони, като камера и GPS, за създаването на дигитална карта и определяне на локацията на съществата и местата, които трябва да бъдат посетени. Освен това разчита на предложенията на играчите и на базата от данни, събрана от предишни игри, за да избира подходящи пространства.
Всичко това обаче повдига въпроси дали играчите не могат да пострадат, докато търсят обекти в незащитени райони – тъмни алеи или около реки например, докато са вперили поглед в своите смартфони.
Дни след стартирането на играта в САЩ, Австралия и Нова Зеландия играчи споделиха снимки и истории в социалните мрежи за опасни места, включително за появата на Покемон в близост до влаковете на метрото.
Автор: Ралица Солакова