В изминалия уикенд, фестивалът за градска култура ON! Fest събра под един покрив най-добрите косплеъри, геймъри, влогъри, хип-хоп артисти, музиканти, брейк танцьори, графити артисти, паркур атлети и дрифтъри у нас с фенове и последователи за една наистина вълнуваща среща и ги отведе до точка отвъд забавлението.
Фестивалът предложи най-актуалното от сферата на видео блогърството у нас в емоционална среща на ПАКТА (най-голямата общност от влогъри у нас) със своите многобройни фенове от цялата страна. Над 16 часа разговори, отговори на предизвикателства, снимки и автографи с ПАКТА по случай 2-рия им рожден държа публиката, наброяваща над 2000 зрители, на крака. ПАКТА споделиха опит и съвети в това как да правиш видео съдържание, което събира хиляди харесвания за часове и как да поддържаш актуална базата си от фенове.
Много мръсна газ, изпилени гуми и суперсилна емоция владяха зрителите на незабравимото „Дрифт анархия“ шоу, в което 6 коли, 2 мотора и 2 колела изпълняваха в невероятна хармония своя танц на колела. Късметлии получиха невероятен подарък – возене в дрифт автомобилите на шампионите от Mirafiori Team – Алекс Язов, Стефан Зашев, Стефан Цанков, Ивайло Алексов и Ангел Харизанов.
200 превъплъщения в герои от книги, филми и игри се представиха на сцената на ON! Anime зоната и в двата дълги дни на фестивала. Echow от Индонезия, Ju Tsukino от Бразилия, Pugoffka от Украйна и Massimo Barbera и Manuel Capitani от Италия отсъдиха Невена Здравкова и нейното превъплъщение в мъжкия персонаж Cesare Borgia от Assassin's Creed: Brotherhood за най-доброто солово изпълнение тази година, което я изпраща директно на най-голямото и значимо изложение по косплей в света – Japan Expo 2018 във Франция. Божидара Узунска и Даниела Бурнаска, превъплътени съответно в Morgiana и Sinbad от японското манга фентъзи Magi: The Labyrinth of Magic също отлитат за Париж, печелейки в категория „групово изпълнение“. Десет от най-добрите танцови групи по корейски поп (к-поп) държаха публиката на крака, а голямата награда отиде при танцовата формация DIY за своята невероятна хореография, изпълнение и сценично присъствие.
За изключително изпълнение в категория „стил“ в паркур и фрийрън зоната беше награден Антон Донев, а за бързина първо място взе Михаил Кирилов. Два дни трикинги, волтове, флоуове, wallspin, palmspin и дашове държаха публиката в стартова готовност за включване, каквото и последва – скачане от 2, 4 и 10 метра върху въздушна възглавница предизвикваше всички посетители на фестивала. А ходене върху слаклайн и триклайн подканваше всеки, който иска да изпробва баланса си върху лента, опъната над земята.
Българският отбор Outlaws спечели първенството по Counter Strike: GO на големия европейски шампионат ESL Southeast Championship и директно се изстреля нагоре. Оспорваната битка по League of Legends определи гръцкия отбор Different Dimension eSports като победител на петия сезон на първенството. Над 20 часа гейминг за всички любители на видеоигрите с отворени зони по FIFA 17, Hearthstone, Dota 2, LoL, CS:GO, както и по настолни игри като Dixit, Каркасон, Катан, Кодови Имена, Игра на Тронове, Пандемия и много други бяха на разположение в ON! Gaming зоната за всички, посетили фестивала.
Разнообразни активности като работилница по брейк танци със звездите Bboy Kleju, Pluto и Intact; уроци по каране на лонгборд; управление на дрон между препятствия; рисуване на графити във VR технология; създаване на музика под собствен танцов ритъм; куиз шоу с въпроси от сферата на гейминга; филм за паркур приключенията на гостите от Великобритания Сторър; фотокът за инстантни снимки от света на филмите; огромна зона за фен продукти от Азия; представяне на игри, правени в България; музика на живо – всичко това и още много предложения допълваха наситената двудневна програма на фестивала за градска и младежка култура ON! Fest този уикенд в София.
В паралелен панел се проведе и Game Dev Summit 2017, която събра водещи специалисти, представители на бизнеса и инди компании, работещи в сферата на гейминга. В двудневната конференция бяха представени успешни модели и практики, както и последните тенденции и развитието в сектора, между които виртуалната реалност, мобилния гейминг, геймификацията, като бизнес подход, маркетингови подходи и стратегии за създаване на фен бази и много други.