Йоханес Шол вярва, че виртуалната реалност може да накара хората да се вълнуват от спортните си тренировки. Стартъпът на Шол - базираният в Мюнхен Icaros, е разработил машина за упражнения, която предлага виртуална реалност, съчетавайки основната тренировка с преживяване, симулиращо летене или гмуркане дълбоко в океана, пише Bloomberg.
Около 200 спортни зали и центрове за забавление от Лондон до Токио вече са се сдобили с такива машини, които струват около 10 хил. долара след доставката и други разходи. По-евтината домашна версия се предлага на цена от около 2 хил. долара, но в момента е процес на разработка и може да бъде пусната на пазара в началото на следващата година.
"Няма нищо подобно, което да можете да правите в спортната зала“, коментира Шол, който създава Icaros през 2015 г. заедно със свой приятел – индустриалния дизайнер Майкъл Шмид.
От десетилетия фитнес индустрията се опитва да направи спортуването не толкова скучно – като вгражда телевизори в бягащите пътеки или прибягва до приложения, които да се харесат на клиентите. Но технологиите все още трябва да намерят начин да се справят с монотонността на тренировките. Шол е част от зараждащата се общност, която смята, че водещите до пристрастяване видео игри, комбинирани с виртуална реалност, могат да бъдат ключ към справяне с този проблем.
Базираната в Кеймбридж, Масачузетс, VirZOOM трансформира машини, наподобяващи велосипеди, в контролери за виртуална реалност, които позволяват на играчите да летят или да карат коли от Формула 1. Съществуват и редица други предложения, в които благодарение на добавената и виртуалната реалност спортуващите могат да опитат стрелба с лък, бокс и други. По този начин те могат да подсилят горната част на тялото си и да загубят тегло.
Поддръжниците на всичко това твърдят, че играта Pokemon Go е пример за технология, която стимулира движението. По-малко от седмица, след като приложението излезе през миналия юли, играчите започнаха да се разхождат из различни квартали и паркове по света и да организират масови обиколки на градовете – от Сидни до Ню Йорк. Играта убеди най-запалените потребители да ходят с по 25% повече от обикновено, твърдят изследователи от Стандорския университет и Microsoft.
Фитнес експертите гледат скептично на възможността високотехнологичните устройства да накарат хората да спортуват повече или да задържат вниманието им. Иновации, като подводните слушалки и обувките за бягане, които автоматично регулират това доколко са стегнати, се провалиха в опитите си да стимулират повечето хора да спортуват.
„Голяма част от тези технологии се ползват от хора, които вече тренират и не толкова от онези, които са нови в тази област“, твърди Ремко Полман, ръководител на проучванията в сферата на спорта и хранителните изследвания в Queensland University of Technology в Бризбейн.
Шол от Icaros твърди, че част от дейностите, като традиционните спортове, няма да работят добре с виртуалната реалност и трябва да се извършват навън. Но той смята, че фитнесът с виртуална реалност може да накара хората да стигнат дотам, докъдето иначе не биха.
"Обичам да карам колело и сноуборд, но обичам да го правя навън“, коментира Шол. „С виртуалната реалност обичам да правя неща, за които винаги съм си мечтал, но не съм могъл да правя на практика“.
Icaros промотира основна тренировка, която подобрява баланса и стабилността. Потребителите поставят коленете, лактите и предмишниците си в специални подплатени с пяна поставки на уреда, слагат си очила за виртуална реалност и управляват уреда с две дръжки – по една за всяка ръка. Най-често хората използват корема, гърба и мускулите на краката си, за да накланят целия уред, така че да се движат по време на виртуалния си полет или при гмуркането.
Източник: Investor.bg
Автор: Криси Табачка