Акциите на Nintendo понижиха стойността си в Токио, след като дебютът на мобилната игра „Super Mario Run” беше посрещнат хладно. Цената на книжата падна със 7,1% в понеделник, с което поевтинява с над 11% от дебюта на играта миналата седмица. Партньорът на Nintendo – DeNA, който ѝ помогна да разработи играта, пък отчита 14% понижение на стойността на акциите си за същия период, пише Bloomberg.
Предполагаше се, че появата на “Super Mario Run” трябва да е повратен момент за Nintendo, тъй като това е първият ѝ самостоятелен опит в сферата на мобилните игри. Но играта, която засега е достъпна само за устройства на Apple, има близо 50 хил. отзива в американския App Store със среден рейтинг от две звезди и половина от общо пет. Това е сред най-слабите резултати на игрите с най-голям брой сваляния и е под тези на други популярни игри за смартфон, като „Clash Royale” и „Candy Crush Saga”.
Освен това Nintendo беше критикувана и за цената на играта. “Super Mario Run” е безплатна за сваляне и може да се играе безплатно само първите три нива, но пълната версия изисква плащането на 10 долара. „Очакванията на инвеститорите бяха много големи“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Ace Research Institute. “Има много хора, които пишат в App Store, че „Super Mario Run” не е особено забавна. Може би очакванията бяха прекалено високи“. "Super Mario Run” включва един от най-известните герои на компанията. Пускането на играта е първият тест за това какво може да постигне японският разработчик на игри, след като години наред избягваше пазара на мобилни игри. Въпреки че Nintendo подсказа какво може да направи с успеха на „Pokemon Go”, тази игра беше създадена само отчасти от нея.
Сега обаче „Super Mario Run” е предимно нейна разработка, с малко помощ от DeNA. Очакванията към компанията бяха доста големи още от обявяването на решението на Nintendo да се насочи към мобилните игри, което се случи през март 2015 г.