Ако видеото е бъдещето на Facebook, както твърди един от директорите на социалната мрежа, индустрията с игри вече прогнозира, че голяма част от това видео ще показва как професионалните играчи играят на живо, използвайки виртуалната реалност, пише Quartz.
Minkonet, базирана в Сеул компания, пуска първата технология, която през следващите месеци ще позволи стрийминга на живо на популярни видео игри с виртуална реалност в социални мрежи.
„360-градусовата виртуална реалност е следващата платформа за видео игри“, обяви основателят ѝ Питър Ким.
Minkonet е стартирала само със 130 млн. корейски вона (110 хил. долара) първоначален капитал, но вече е привлякла 1 млн. долара от програмата на технологичния инкубатор на южнокорейското правителство и от местните акселератори. Очаква се през това лято компанията да приключи кръг за няколко милиона долара.
Софтуерът на фирмата – Swing, чиято бета версия ще бъде представена през август, ще позволи на разработчиците на игри да предложат стрийминг на живо на версии на своите игри с виртуална реалност в платформи като Facebook и YouTube. Swing360 ще се появи официално през ноември и ще даде възможност на всеки да качва записи на живо на своите игри в двата сайта.
Около 150 млн. души ще гледат електронни спортове или професионалисти, играещи видео игри, онлайн през тази година, прогнозира Deloitte Global. Те ще генерират половин милиард долара приходи в глобален мащаб. Около 15% от видеата в YouTube са свързани с игри. Популярни потребители на YouTube като tampylonghead и EvanTubeHD печелят милиони годишно, като играят игри онлайн.
Добавянето на предаване на живо на виртуална реалност към всичко това ще даде възможност на потребителите да се потопят в игрите, твърди Ким. Това би могло да подобри преживяването на неговия 10-годишен син например, който е голям фен на Minecraft.
“За моя изненада той прекарва 80% от времето си за Minecraft, гледайки клипове за играта в YouTube”, коментира Ким.
Автор: Ралица Солакова